Jump to content

  •  

Photo

Guru's Garden - Traveling the World in Search of Peppers


  • Please log in to reply
1013 replies to this topic

#981 Bhuter

Bhuter

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 2,361 posts
  • aka:Adam
  • Location:Michigan

Posted 22 April 2019 - 03:40 PM

 
 
Very spicy, hashy almost. Not dense, airy stringy. Got some pics somewhere. I'll find em

Yes! Intently waiting...lol

Edited by Bhuter, 22 April 2019 - 03:41 PM.


#1A Guest

Guest

  • Guest
  • Pip
  • 1 post

#982 Pepper-Guru

Pepper-Guru

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 3,236 posts
  • Location:www.youtube.com/c/PepperGuru

Posted 23 April 2019 - 01:39 PM

Yes! Intently waiting...lol

 

 

Wasn't pretty, but it worked.

 

 

33802510088_16179c7889_b.jpg

 

 

 

 

Sure did go nicely with some early morning coffee and a stroll on the beach there in Mirissa, Sri Lanka. 

 

 

 

40713864853_918da26427_b.jpg


Feed the Soil

#983 Bhuter

Bhuter

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 2,361 posts
  • aka:Adam
  • Location:Michigan

Posted 23 April 2019 - 01:52 PM

 
 
Wasn't pretty, but it worked.
 
 
33802510088_16179c7889_b.jpg
 
 
 
 
Sure did go nicely with some early morning coffee and a stroll on the beach there in Mirissa, Sri Lanka. 
 
 
 
40713864853_918da26427_b.jpg


Wow! It's dark! It does look pretty dank, though. Do you ever try your hand at cultivating some of the greatness you encounter?

Beautiful picture! Sublime!

#984 Pepper-Guru

Pepper-Guru

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 3,236 posts
  • Location:www.youtube.com/c/PepperGuru

Posted 23 April 2019 - 04:06 PM

Wow! It's dark! It does look pretty dank, though. Do you ever try your hand at cultivating some of the greatness you encounter?

Beautiful picture! Sublime!

 

 

Who me?! nah but i knew this guy once that went by Ganja Guru on grasscity forums...he seemed to know a thing or two... ;)


Feed the Soil

#985 Bhuter

Bhuter

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 2,361 posts
  • aka:Adam
  • Location:Michigan

Posted 23 April 2019 - 04:26 PM

 
 
Who me?! nah but i knew this guy once that went by Ganja Guru on grasscity forums...he seemed to know a thing or two... ;)


HA! ^^I would like this twice, if I could. Oh wait...
2vgAuDI.png

...there.

#986 saiias

saiias

    Hot

  • Members
  • PipPipPip
  • 635 posts
  • Location:Davidson, NC

Posted 23 April 2019 - 04:26 PM

 
 
Who me?! nah but i knew this guy once that went by Ganja Guru on grasscity forums...he seemed to know a thing or two... ;)

That was me. Now I see you got inspired by my handle on that forums. Lol.

Sent from my SM-G973U1 using Tapatalk

#987 Pepper-Guru

Pepper-Guru

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 3,236 posts
  • Location:www.youtube.com/c/PepperGuru

Posted 25 April 2019 - 11:06 AM

Capsicum Rhomboideum

 

 

 

47644014382_66c14fc051_b.jpg

 

 

 

 

 

 

 

PdNxBMJ F7

 

 

47698350211_694f990331_b.jpg


Edited by Pepper-Guru, 25 April 2019 - 01:20 PM.

Feed the Soil

#988 Ghost Pepper Revolution

Ghost Pepper Revolution

    Hot

  • Members
  • PipPipPip
  • 754 posts
  • aka:Bobby bouchée
  • Location:Loxahatchee FL

Posted 25 April 2019 - 08:26 PM

Lovin the profo gallery of your peppers 😉
Put down the pot and pick up the pod

#989 Pepper-Guru

Pepper-Guru

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 3,236 posts
  • Location:www.youtube.com/c/PepperGuru

Posted 26 April 2019 - 11:31 AM

Decided to join in on this facebook craze "pepper in a can challenge" guess the rules are we post updates and in the end, everyone submits one photo. Photo with the most likes wins...so...likely a popularity contest (you know how i feel about that) but seems interesting regardless...

 

I chose Yatsufusa a heavy clumping annum (much like my Jack Patton Rooster Spur)...so should be neat for the 12 oz soil capacity here 

 

 

 

40739331563_aa5751429d_b.jpg

 

 

 


Feed the Soil

#990 Pepper-Guru

Pepper-Guru

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 3,236 posts
  • Location:www.youtube.com/c/PepperGuru

Posted 28 April 2019 - 12:01 PM

Ok.... I don't remember Papa Dreadie Select being such a head of cabbage before!

 

 

Thing does NOT want to go UP, only OUT!

 

 

2.25 inches from soil surface to main leading terminal ....

 

 

32780145727_39cbe50079_b.jpg

 

 

 

 

 

 

33846336638_b8bc87a93c_b.jpg


Feed the Soil

#991 Bhuter

Bhuter

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 2,361 posts
  • aka:Adam
  • Location:Michigan

Posted 28 April 2019 - 01:33 PM

Deeeaaammmmnn! 'Somebody hand me the dressing!' Lol.

Looks like Cos Lettuce, but darker!

Those look kinda like the Bonnet leaves that I've encountered when growing most Bonnet. I wonder why they're so crinkly? Absolutely stellar, Mr. B!

Lemme put that picture in my wallet. NOICE!!!!

#992 Edmick

Edmick

    Smokin' Hot

  • Moderators
  • 3,470 posts
  • Location:southern california

Posted 28 April 2019 - 07:10 PM

Guru have you ever been to Bolivia? I'll be going at the end of the year doing some charity work with animals (I'm a veterinary technician) and gonna be doing some fishing for golden Dorado. Staying in cochabamba. I'll definitely be searching the markets for some peppers.

#993 wiriwiri

wiriwiri

    Smokin' Hot

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,978 posts
  • Location:USA

Posted 28 April 2019 - 07:49 PM

Bolivian Peppers that may be  of interest...Grew the Rainbow..ornamental type.,,some of these are readily available here..have fun.

ARRIVIVI GUSANO
A rare chile from Bolivia. The pale white crinkly chiles resemble small caterpillars. Shockingly hot with a citrusy taste. Very addictive. Chinense.

BENI HIGHLANDS
A whiff of this aromatic bright yellow chinense from Bolivian will transport you to new heights. Heat: 9, Species: chinense, Country: Bolivia

BIDO TACANA
A large green to orange-yellow Bolivian chinense combining powerful heat with delicate flavor. Chinense.

BOLIVIAN HABANERO
The delicate aroma of this orange-red squash shaped chile combines with heat for a wonderful taste sensation. Chinense.

BOLIVIAN RAINBOW
Produces beautiful, tiny, multicolored fruits throughout the growing season. A striking plant. Annuum.

CAPEZZOLI DI SCIMMIA Suitable For Container Growing
Monkey nipples. Perky orange globes with spicy scented tips. Chinense. Bolivia. Heat scale: 9

CRIOLLA SELLA
A small-ribbed Bolivian chile that ripens to a luminous golden shade. Wonderful taste. Baccatum


                                                                                  :dance: Laissez Les Bon Temps Rouler.Que Sera Sera :dance: 


#994 Pepper-Guru

Pepper-Guru

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 3,236 posts
  • Location:www.youtube.com/c/PepperGuru

Posted 28 April 2019 - 07:52 PM

Deeeaaammmmnn! 'Somebody hand me the dressing!' Lol.

Looks like Cos Lettuce, but darker!

Those look kinda like the Bonnet leaves that I've encountered when growing most Bonnet. I wonder why they're so crinkly? Absolutely stellar, Mr. B!

Lemme put that picture in my wallet. NOICE!!!!

 

Thanks dude! Prodigal Son shared these with me back in 2014 and for the life of me I can't remember if I grew them out before now. I want to say of course I did but they are certainly standing out to me now. 

 

 

Guru have you ever been to Bolivia? I'll be going at the end of the year doing some charity work with animals (I'm a veterinary technician) and gonna be doing some fishing for golden Dorado. Staying in cochabamba. I'll definitely be searching the markets for some peppers.

 

 

tenor.gif?itemid=4030364

 

 

Done ALL of Peru and was just over the border to Bolivia at one point. If you need a travel buddy for this trip just say the word and I'm there. I'd be down to help with the animals too!


Feed the Soil

#995 Pepper-Guru

Pepper-Guru

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 3,236 posts
  • Location:www.youtube.com/c/PepperGuru

Posted 03 May 2019 - 08:34 AM

Release the hounds! 

 

 

33887284328_ed252b77ae_b.jpg


Feed the Soil

#996 dragonsfire

dragonsfire

    On Fire!

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 9,407 posts
  • Location:Medicine Hat

Posted 03 May 2019 - 10:16 AM

Need a few of those here lol



#997 Walchit

Walchit

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 4,064 posts
  • aka:Bhuthead Andy
  • Location:Topeka Kansas

Posted 05 May 2019 - 06:39 AM

 
 
Wasn't pretty, but it worked.
 
 
33802510088_16179c7889_b.jpg
 
 
Sure did go nicely with some early morning coffee and a stroll on the beach there in Mirissa, Sri Lanka. 
 
 
 
40713864853_918da26427_b.jpg


I meant to type doobie(Damn autocorrect), but that does kinda look like Dookie. Lol. I smoked a ton of stuff that looked like that back in the day lol.
 

#998 Pepper-Guru

Pepper-Guru

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 3,236 posts
  • Location:www.youtube.com/c/PepperGuru

Posted 05 May 2019 - 05:58 PM

I meant to type doobie(Damn autocorrect), but that does kinda look like Dookie. Lol. I smoked a ton of stuff that looked like that back in the day lol.
 


When you brought nothing, youre half way around the world, venturing out on scooters, getting lost, it was perfect. Haha
Feed the Soil

#999 Pepper-Guru

Pepper-Guru

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 3,236 posts
  • Location:www.youtube.com/c/PepperGuru

Posted 09 May 2019 - 11:29 PM

Khang Starrs Lemon Starrburst very fun to watch grow so far. Plants going outside soon. Sea of green in basement.
 

 

46898316965_b1a891f5d1_b.jpg


Edited by Pepper-Guru, 09 May 2019 - 11:30 PM.

Feed the Soil

#1000 Walchit

Walchit

    Smokin' Hot

  • Extreme
  • 4,064 posts
  • aka:Bhuthead Andy
  • Location:Topeka Kansas

Posted 10 May 2019 - 06:57 AM

I figured you had yours outside by now!

When we went to Puerto Rico we got really lucky.
Details deleted due to paranoia!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests